Lütfen bekleyin..

Mereto'da üç Derviş

22 Nisan 2020, 21:33 - Okunma: 813

Kutsal Mereto yamacında üç dervişin hikayesi

Bugün gözüm hep Mereto'daydı. Zirve bem beyazdı Karla. Başladım gecikmiş bir anımı yazmaya.

Bir Temmuz ayında çıktık kutsal bir yola vadi, bayır, nehir ve yamaçlardan süzüldük zirveye. Batman, Cacas, Helkız, Sason'dan doğru tırmandık Marduk'a. Sümerler böyle derdi Tanrı dağı diye. Asurlar Maratu diye seslenirdiler. Urartular Marato dediler. Ermeniler Meretu, Kürtle Meletu demişler. Araplar Mareto ve enson Türkçe olarak Mereto olarak yazıldı tarih kitaplarına. Biz üç derviş aylar öncesinde plan yaptık bu tanrı dağına çıkmaya. Murat, Deniz ve Bendeniz Emin. Onlarca kez çıkmıştım bu Marato'ya. Ne ihtişamlı bir zirvedir. Bu dağın yamaçları. Yaz, kış, her mevsim saklıdır bir tutam kar. Bu kar derin vadilerde, dağların kuzey yönünde. Az güneş gören yerlerinde kısıık ve kartal yuvasını andırır yamacıdaki oval yaşantılar. Bir gece kaldık yıldızlar altında. Gök mavi, Dolunay gri, Günes sabah şafağında kıp kızıldı. ilk gecemizdi bu kutsanmış dağın yamacında. Öğleye doğru ulaştık Meryem Ana kilisesine. Mumlar yaktık, Dilekler tuttuk ve dualar ettik o masum Meryemin adına. Adilvaz adında bir rahibin mezarı, kartal terbiyecisi Şeyh Bazit diye bir Ermişin makberi. İkisi de ruhlarını, bedenlerini ve beyinlerini arındırmak için çıkmıştılar bu kutsal zirveye. Bir gece ansızın dondular bir mabedin dört duvar arasında. ve ölmeden yazdılar bir kayanın düz tabakasında. Bizlere kimseye zarar vermedi. Almayın mazlumların ahını. Gözlerini yumdular Tanrı dağının zirvesinde. 4 melek geldi onların huzuruna. madem adadınız kendinizi Ulu Tanrıya. yer ve göklerin aşkına isminiz daim kalacak ve bu kutsal topraklarda. Ne Ademler, nede Havvalar geldi, geçti bu fani dünyadan.Hepimiz toprak'tan geldik, Bir dua ile yine gideceğiz kızıl bir toprak arasına. Barış diledik, Büyük tanrıdan, Bereket istedik bu kutsal alanlardan. Her yer tanrının dır elbet. Hepimiz ona gideceğiz sonsuzluk ışıkları arasında. Murat Miraz oldu kaçtı Dersim dağlarına. Deniz hızını alamadı Deno72 oldu çıktı sosyal medyaya, Ben Mehmet kaldım bu Hasan'ın Kerbela'sında. Nuh'un gemisini bekledik Heskif'te. Ebabil kuşlarını gözledik ikinci moğul istilacılarına. Bir Nevroz mevsiminde çıktı geldi tek başına Korona diye görünmez bir zerre vebaya. zalimler için başladı panik ve kampanya. Bu Dünya kalmaz nemrut ve Firavunlara.

Emin Bulut Diclenin Dervişi

Etiketler : Mereto
  • Bu haberi paylaşın:
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
Nehir
1439 gün önce
Destête saxbe mamoste.
Sosın akar
Mamoste bi rastî min tu nû naskir.ez dizanim xêr ji vê zûlma ser dîcleyê , ser xwezayê tunehe.lê vê sedemê min tu naskir.aniha nivîsête dixwûnim.destête dilête saxbe.xwedê vê tekoşîna bu rûmette alîkarîyate bike.naskirinate gelek keyfxweşbûm.
GÜNDEM Kategorisindeki Diğer Haberler
İdris Peygamberin kayıp kenti Batman'da
Nuh peygamberin gemisi ile insalık yeniden bir çıkış yolu aradı.
Batman Sason ilçesinin tarihi sembollerinden Bozıkan Kalesi
Batman'a kazandırdıkları piramit bina ile yılın en iyi yapı projesi Dal..
sitemizin belirlediği en iyi STK Başkanı Tüzün
Diclelife yılın enlerini onore etmeye devam ediyor!Bölgenin en iyi eğit..

===========================================

============================================================================================================================================================================
1)Covid-19 doğal bir virüs mü?2) Covid-19 biyolojik bir silah mı?